INICJATYWA NR 1
Od najmłodszych lat uczymy się, jak wielki wpływ mamy na środowisko. Służy temu szeroko rozumiana edukacja ekologiczna. My w szkole staramy się mówić o niej jak najczęściej, także… po angielsku. Alert ekologiczny połączył się z Science, czyli nauczaniu po angielsku (więcej o science przeczytacie tu). Uczniowie klasy 5 razem z panią Agnieszką Kowalską zaczęli od kształtowania natury.. w pracowni języka angielskiego.
Zobaczcie sami:
INICJATYWA NR 2
W styczniu 2023 mieszkańców naszego miasta poruszyła wycinka lasu wokół Kraśnika. Klasa VI zabrała w tej sprawie głos . Przeczytajcie ich list otwarty do kraśniczan.
INICJATYWA NR 3
Krótki filmik o tym, jak dbamy o naszą planetę. Zobaczcie efekty pracy dziewcząt z klas 6 i 7. Film
INICJATYWA NR 4
Wszyscy chcemy, by wiosna już do nas przyszła, Dlatego staramy się jej w tym pomóc. Klasa 1 na lekcjach edukacji przyrodniczej, a czwartoklasiści na języku polskim, przy okazji omawiania „Tajemniczego ogrodu”, postanowili założyć swoje własne ogrody kwiatowo – warzywne. Nie możemy się doczekać efektów!
INICJATYWA NR 4
Nasza szkoła od wielu lat obchodzi Dzień Ziemi w sposób wyjątkowy. W tym roku postanowiliśmy w sposób szczególny skupić się na roli wody na naszej planecie. Uczniowie w czasie gry terenowej, podczas wykonywania kolejnych zadań, poznali jej wartość i znaczenie. Nauczyli się ją szanować i oszczędzać. Zobaczyli również, jak ważna jest współpraca w czasie zadań proekologicznych.
Gra terenowa została przygotowana przez panią Kasię Kowalczyk, a jej pomocnikami byli uczniowie klas 8a i 8b.
INICJATYWA NR 5
W ramach działań alertowych przeprowadzono monitoring wód występujących w naszej okolicy. Próbki wody pobrano z czterech miejsc:
- źródła rzeki Wyżnicy w Stróży
- staw w Stróży
- rzeka Wyżnica w okolicy drogi ekspresowej
- rzeka Wyżnica przy parku w Kraśniku
Wodę oceniono pod względem barwy, przejrzystości, zapachu, zbadano uniwersalnym papierkiem wskaźnikowym, pH-metrem oraz obejrzano próbki pod mikroskopem.
Wnioski jakie wyciągnięto z badania:
- największa przejrzystość, brak zabarwienia, zapachu, pH 7,8, najmniejszą ilość zanieczyszczeń miała woda ze źródła rzeki Wyżnicy
- najwyższe pH- 8,1 , zabarwienie żółte, charakterystyczny zapach, duża ilość mikroorganizmów to woda ze stawu,
- zaobserwowano również, że woda w okolicy drogi ekspresowej była słabszej jakości niż woda w okolicy parku.
Wody u źródła są najbardziej czyste, wody stojące – stawy zawierają najwięcej zmian swoich właściwości, zawierają najwięcej zanieczyszczeń.
Tę cenną lekcję przeprowadziła pani Beata Latos.